Feestdagen

Sinterklaas

Natuurlijk brengt Sinterklaas ook ieder jaar een bezoek aan onze school.

Dat dit niet altijd zonder gedoe van tevoren verloopt hebben we de laatste jaren wel ervaren.

In 2018 was er sprake van een dubbele boeking en werd er een verkiezing voor Sinterklaas georganiseerd. In 2019 ontbrak er een Piet en moest er een vervanger gezocht worden. In 2020 was er vanwege Corona geen bezoek van de Sint. Gelukkig kon de Sint in 2021 wel weer komen, maar was er iets met sabotage. In 2022 was er sprake van Sintepiep (woorden en/of zinnen die niet uitgesproken mochten worden) maar met een draaiorgel kwam alles weer goed!

Gelukkig hebben we van de meeste gebeurtenissen nog filmopnamen in het Frankendaelarchief. Zo rond Sinterklaastijd zetten we die dan even online zodat ieders geheugen weer even opgefrist wordt.

Hoe het in 2023 is verlopen kunt u zien in film 1 en film 2. We kunnen een tipje van de sluier oplichten en vertellen dat schoolhond Mimi hier een rol in speelde.

Kerst

Afwisselend hebben wij het ene jaar een kerstdiner op school en het andere jaar een gezamenlijke kerstviering in de kerk. Bij het kerstdiner in de groepen maken alle kinderen (ouders) iets voor dit diner. Gedurende deze maaltijd is er voor de ouders de mogelijkheid tot een gezellig samenzijn in kerstsfeer in de school. Tijdens de kerstviering in de kerk staat een kerstverhaal centraal. Met een voorstelling en samenzang staan we stil bij de geboorte van Jezus.

Wereldburgerschap

Vanuit onze oecumenische identiteit besteden wij gedurende de schoolloopbaan van uw kind cyclisch aandacht aan de verschillende wereldreligies en stromingen.