Hogeweg

De locatie van basisschool Frankendael aan de Hogeweg.

Het gebouw aan de Hogeweg ligt in het noordwesthoek van de Watergraafsmeer tegen de Linnaeuskade aan.

Dit gebouw is meer dan honderd jaar oud en kent een rijke historie. In de afgelopen jaren hebben er regelmatig aanpassingen plaats gevonden waardoor het gebouw, net als de Von Liebigweg, goed geschikt is voor hedendaags onderwijs.

In 2017 is het gebouw voorzien van een nieuw ventilatiesysteem in het kader van het project “gezonde schoolgebouwen”. Hierdoor verbetert de luchtkwaliteit in de leslokalen. Tevens zijn energiebesparende maatregelen toegepast, zoals ledverlichting.

Op de Hogeweg zijn negen groepen gehuisvest. Verder zijn er een peuterspeelzaal en de BSO “Woest Zuid”. Ook in dit gebouw is een speellokaal waar de jongste leerlingen kunnen gymmen, maar ook een gymzaal voor de oudere kinderen van beide locaties

Locatie Hogeweg

Hogeweg 61-63